TREKKING

WYPRAWY i WYCIECZKI GÓRSKIE

Wakacyjny wyjazd do Grecji planowaliśmy od dawna. Szczególne zainteresowanie wzbudzał w nas masyw Olimpu i jego najwyższy szczyt Mitikas (2917m). Równie ważne były liczne słynne starożytne zabytki, natomiast najmniej zainteresowania wzbudzały w nas plaże i ciepłe morze, ale i tego chcieliśmy zakosztować.

Korzystaliśmy z przewodników Pascal, Bezdroża oraz relacji turystów zamieszczonych w Internecie.

Przygotowania do podróży

Tuż przed planowanym wyjazdem  doszło do wielu zamieszek ulicznych w związku z zadłużeniem Grecji. Nie zmieniliśmy jednak swoich planów uznając, że zamieszki dotyczą głównie Aten, które ewentualnie w naszej wyprawie pominiemy. Uznaliśmy, że turystyka to podstawowe źródło dochodu Grecji, więc nie może być tam niebezpiecznie.

To była słuszna decyzja, ponieważ protestujących (rozlokowanych w namiotach w centrum miasta) widzieliśmy dwukrotnie: w Salonikach i w Atenach i niekoniecznie chodziło im o dług publiczny. Bardziej dbali o swoje dobre samopoczucie wylegując się parami przed namiotami rozbitymi tuż obok wielkich fontan miejskich.

1 lipca 2011 (piątek)

Wyruszamy po południu. Stan licznika 268 400 km, stan portfela - zadowalający. Zaczynamy pechowo: po 40 km zapala się lampka od alarmu i musimy wrócić do domu. Na szczęście szybko udaje się usterkę wyeliminować i już bez przeszkód ruszamy dalej. Pogoda paskudna: wieje silny wiatr, deszcz ciągle pada, chwilami bardzo intensywnie. Mamy tylko nadzieję, że tam, gdzie jedziemy, pogoda nas nie zawiedzie.

2 lipca 2011 (sobota)

"Zaliczamy" obowiązkową wizytę w Decathlonie i kierujemy się przez Barwinek na Słowację, a potem w kierunku Węgier. Trasa znana, trochę nużąca. Drogi prowadzą w większości przez teren zabudowany, co znacznie spowalnia jazdę. Pogoda już zdecydowanie lepsza. Na nocleg zatrzymujemy się w Tokaju.

ciąg dalszy w zakładce RUMUNIA 2011

Komentarze internautów
Dodaj swój komentarz (maksymalnie 4000 znaków)
Nick:
[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )